ittasvezetes.hu blog, tudnivalók - MINDEN AZ ITTAS VEZETÉSRŐL. Figyelem, oldalunk nevével visszaélnek! Csak az eredeti ittasvezetes.hu weboldalt látogassa!

Ittas Vezetés Blog - az ittasvezetes.hu cikkei

Ittas Vezetés Blog - az ittasvezetes.hu cikkei

Ittas vezetés: a 7+15 "lágyító szó" a hatóságnak

2020. január 13. - .I

Bár az ittas vezetés hazánkban közel sem az első (hanem a 8.) helyen áll jelenleg (2020 Január) a baleseti statisztikákban, mégis sok ittas vezető kerül balesetbe.

Nézzük, hogy mi, tehát az ittasvezetes.hu munkatársai, milyen ittas vezetőkkel találkoztunk 15 év alatt, akiknek  és amennyiben balesetbe kerültek - hogyan is alakultak a lágyító mondatai. Kezdve tehát a leggyakoribbtól:

- Árokba csúsztam
- Padkára futottam, megpördültem
- Elrántottam a kormányt, mert egy ismeretlen állat szaladt ki elém
- Egy ház kerítésének koccantam
- Egy parkoló autót tükrét húztam meg
- Belekoccantam az előttem haladó vonóhorgába
- Érintettem egy kerékpárost / motorost

Érdekes szavakat láthatunk: "koccantam, sodortam, futottam, csúsztam, húztam, elrántottam".

as.jpg

 

Az ittas vezetők szeretik ezeket a szavakat használni, mint ahogy a megtett távolságra is (későbbi cikkben kitérünk még rá), például az "arrébb gurultam, lecsurogtam, átparkoltam, arrébb siklottam" stb. 

Ezek a szavak amolyan lágyító szavak, amikor az ittas vezető nem mondja ki a tényeket, mely szerint közúti balesete során részegen felszaladt a padkára, és beborult az árokba, hanem így fogalmaz "...nem éreztem ittasnak magam, csak egy stampedlit ittam orvosi tanácsra, de azt is órákkal azelőtt.  Egy róka szaladt át előttem, ezért a padkát megsúroltam érintőlegesen, de csak gurultam épp arrébb, egy parkolóba, aztán kicsit az árok szélén álltam meg..."

MIcsoda különbség a megfogalmazás, nemde? Az ittas vezetők ugyanis ezektől a lágy szavaktól remélik, hogy a járművezetést meg lehet fogalmazni gurulásnak is, és az nyilván nem ugyanaz. A tények azonban tények, a baleset pedig baleset.

Sok esetben kerestek fel minket olyan személyek, akik összeütköztek valakivel, de azt nem gondolták balesetnek, mert - és itt jön a kérdés: miért? Minden eset, ami balul sül el, bal eset, tehát baleset. Az, hogy csak "nekikoccant" egy vonóhorognak: attól még egy közúti baleset, amely balul sült el, még ha az anyagi kár nem is jelentős, és - szerencsére - nem sérült meg senki.

A másik fő kategória a lágyító szavaknál, az alkoholra vonatkozik. Az ittas vezetők nagyon szeretik az alkoholt valahogy másképp megnevezni, ami szebben hangzik:

- A pohárka kis söröcskémet
- Csak egy kupicával
- Egy stampedlivel
- Pár kortyot
- Egy nyeletnyit
- Csak egy kis kakaólikőrt
- Azt a gyenge kis citromos gyereksört
- Csak a habjából szürcsöltem
- Egy szíverősítőt
- Vérnyomásra egy pohár jó borocskát
- Orvosi kötelezvényre egy kis gyomorkeserűt
- Kis svédcseppet
- Gyógylikőrt
- Egy kupica vírusölőt

Érdekes szavak ezek is. Az ittas vezető sokszor azt reméli, ha ilyen és ehhez hasonló lágy szavakkal meséli el a fogyasztást, az teljesen más vetületet kap. 

Fontos azonban tudni, hogy a hatóság szemében nincs olyan, hogy "csak egy sört ittam". A sörnek van típusa, alkoholtartalma és mértékegysége. A helyes közlés: 5 dl Soproni Világos sört ittam, amelynek tudomásom szerint 4.7% az alkoholtartalma"

Az ittas vezető mondata:

- Csak két nagyfröccsöt ittam, és árokba csúsztam

A hatóság szemszöge:

- Megivott majdnem fél liter bort, és egy súlyos közúti balesetet okozott, amely akár halállal is végződhetett volna

__________________________________

MIVEL KELL SZÁMOLNIA ITTAS VEZETÉSÉRT, ÉS VAN-E KIÚT? 
MINDENRE TUDJUK A VÁLASZT!

Amennyiben Ön, vagy hozzátartozója ittasan vezetett, haladéktalanul töltse ki
az ingyenes űrlapunkat
<KATTINTSON IDE>.

Ne feledje, 15 év alatt 55 ezer ittas vezetőt ismertünk meg, nincs az a kérdés,
melyre ne tudnánk Önnek is válaszolni.

Telefonszámunk az ország bármely pontjáról hívható, éjjel-nappal és hétvégén is.
Minden kérdésére választ kaphat ha kitölti adatlapunkat, vagy ha felhív!

Ne várjon az ítéletre és a "papírokra", az semmi jóra nem vezet!

⭐ 06 70 224 7474 ⭐
✔️ ittasvezetes.hu ✔️


FIGYELEM! NEVÜNKKEL VISSZAÉLNEK!
CSAK AZ EREDETI ITTASVEZETES.HU OLDALT LÁTOGASSA!

süti beállítások módosítása